REKLAMACJE
- Kupujący może składać reklamację dotyczące zakupionego towary w formie pisemnej na adres Alexa Dystrybucja Sp. z o.o. ul. Łubinowa 4, 03-878 Warszawa lub w formie pisemnej, lub korzystając z formularza reklamacyjnego dostępnego w linku poniżej:
Formularz reklamacji
- Część produktów sprzedawanych w sklepie internetowym Alexa Dystrybucja Sp. z o.o. posiada gwarancję producenta. W przypadku wykrycia wady w sprzęcie objętym gwarancją należy się skontaktować z najbliższym punktem serwisowym wskazanym w karcie gwarancyjnej lub na stronach internetowych producentów .
- Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
a) imię i nazwisko, adres, adres email, numer telefonu Użytkownika,
b) datę zawarcia Umowy stanowiącej podstawę reklamacji,
c) przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Użytkownika,
d) wszystkie okoliczności uzasadniające reklamację,
- Jeżeli podane dane lub informacje podane w reklamacji wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwróci się do składającego reklamację o ich uzupełnienie.
- Reklamację Sprzedawca rozpatruje w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci.
- Odpowiedz na reklamację wysyłana jest na podany przez Kupującego adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej.
- Jeżeli Towar ma wadę Klient w takim przypadku może:
a) Żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad, albo usunięcia wady.
Sprzedawca jest zobowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny o wad lub usunąć wadę jak najszybciej jest to możliwe,
b) złożyć i przesłać na adres email kontakt@alexapolska.pl oświadczenie o obniżeniu ceny zakupu danego towaru, chyba że Sprzedawca jak najszybciej wymieni Towar na wolny od wad lub wadę usunie,
c) złożyć i przesłać na adres email kontakt@alexapolska.pl oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca jak najszybciej wymieni Towar na wolny od wad lub wadę usunie,
d) Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia na rzecz Klienta w przypadku gdy sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwy do wykonania lub oznacza dla Sprzedawcy nadmierne koszty.
- Klient który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć wadliwy Towar na adres sprzedawcy.
- W przypadku klienta będącego Konsumentem koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi.
- Roszczenie o usunięciu wady lub wymiany Towaru na wolny do wad przedawnia się z upływem jednego roku, lecz termin nie może zakończyć się z przed upływem dwóch lat.
- Jeżeli Klient żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady
- W przypadku Klienta będącego Przedsiębiorcą rękojmia wyłącza się.
- W przypadku sprzedaży Towaru w obrocie między przedsiębiorcami na podst. art. 558 § 1 k.c. strony wyłączają odpowiedzialność sprzedającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy, w szczególności ustają, iż nie ponosi on żadnej odpowiedzialności także za wady ukryte jakie posiada Towar sprzedaży.